koncept sieci dla marki The Earth Collection - ekologia w akcji!

 The Earth Collection to marka sprzedająca swoje produkty w ponad 30 krajach na całym świecie. Specyficzne wymagania naszego klienta związane są z wyznawaną przez niego filozofią.  Od początku swojego istnienia firma przywiązuje szczególną uwagę do ochrony środowiska i przestrzegania praw człowieka.

Kiedy zostaliśmy wybrani do opracowania koncepcji sieci sprzedaży w Polsce, naturalnym punktem wyjścia było przyjęcie zasady: odzyskaj/napraw/użyj ponownie. Dlatego też zdecydowaliśmy, że w każdym nowo powstałym sklepie zostanie zachowywana jak największa ilość zastanych elementów. Ponadto położyliśmy nacisk na użycie materiałów pochodzących z recyklingu. Zrezygnowaliśmy także z „egzotyki” na rzecz tego co lokalne, nie wymagające nieekologicznego transportu.

 W pierwszym sklepie The Earth Collection zachowaliśmy stare elementy, takie jak ceglane ściany. Zdecydowaliśmy się też nie ukrywać instalacji na ścianach. Pomalowane na czarno i czerwono stały się ciekawym elementem dekoracyjnym. Drewniane trapy, położone od ulicy do wejścia płynnie przechodzące do środka lokalu to lekki i bezinwazyjny sposób na połączenie różnych poziomów sklepu i zewnętrza oraz ukrycia części instalacji. 

Podłużny, „tramwajowy” kształt pomieszczenia zainspirował nas do użycia siedzeń ze starego tramwaju R13. Ten recykling to nie tylko jedna z zasad klienta, lecz także ukłon złożony dawnym projektantom i nawiązanie do lokalnego charakteru Saskiej Kępy. W ten sposób szerzej nawiązaliśmy do filozofii The Earth Collection kładącej nacisk na szacunek dla człowieka i pielęgnowanie społecznej odpowiedzialności. 

 Głównym elementem identyfikującym sklepy w całej Polsce są zaprojektowane przez nas szafy.  Służą one nie tylko do ekspozycji ubrań lecz także pozwalają na wygodne wydzielenie stref lokalu. Stelaż szafy został wykonany ze stali pomalowanej pędzlem oraz zbrojonego szkła, natomiast „plecy” z polskiego lnu lub falistej tektury.  Koncepcja zakłada zmianę materiału użytego na „plecy” w zależności od istniejących lokalnych produktów tak, aby podkreślały charakter miejsca.

 Powstała koncepcja idealnie realizuje filozofię klienta. Jednocześnie zastosowane rozwiązania sprawiają, że każdy sklep może być niepowtarzalny, a przy tym rozpoznawalny jako należący do „rodziny” The Earth Collection.

 

 


PODOBA CI SIĘ
TEN PROJEKT?

Przygotujemy ofertę
specjalnie dla
Ciebie.

Skontaktuj się z
nami