BLOG+
PROJEKTOWANIE SKLEPÓW W OPARCIU MANUAL
2020-11-03
Specjalizujemy się w projektowaniu sieci sklepów i często korzystamy z gotowych Podręczników Projektowania ale jeszcze częściej sami tworzymy koncepty a dopasowane do nich standardy projektowania zapisujemy w "podręczniku projektowania".
Najskuteczniejszą metodą tworzenia kolejnych placówek przy zachowaniu określonych standardów i rozwiązań, to projektowanie w oparciu o manual. Manual zwany jest też „podręcznikiem projektowania” lub „standardem”, ew. z angielska „Shop Concept Manual”.
„Shop Concept Manual” to księga zbierająca wszelkie możliwe decyzje materiałowe, rozwiązania przestrzenne, procedury i zasady projektowania. W dobrym manualu zawarte są też wytyczne do wyposażenia, instalacji, procedur otwarcia i wskazówki dotyczące utrzymania placówki w określonej kondycji.
Dzięki jasno opisanym detalom oraz mądrze rozplanowanym informacjom, bardzo łatwo i szybko znajdujemy potrzebne informacje, upewniamy się co do możliwych wariantów lub odstępstw. Ale najważniejszy jest efekt końcowy: zaprojektowany sklep lub restauracja, biuro, przychodnia, zachowują dokładnie taki standard, jaki jest potrzebny. Wyposażenie jest dokładnie takie, jakie wymagane. Oświetlenie dopasowane do marki, oznakowanie według wytycznych itd., dzięki czemu klient od samej elewacji wie, z jaką marką ma się spotkać a lokalny architekt podejmuje słuszne decyzje i nie musi wymyślać podstawowych rozwiązań, planu czy dobierać wyposażenia.
Kolejną korzyścią stosowania standardów projektowania jest zapewnienie hurtowych cen na materiały wykończeniowe, wyposażenie (meble), instalacje i oświetlenie. Często też, zapisując jakieś rozwiązanie w „Shop Concept Manual” zapewniana jest dostępność określonego elementu / koloru czy rozwiązania z czasie kilku lat.
Współtworzyliśmy koncepty i manuale dla firm adidas, Levi's, VF (Lee, Wrangler) oraz tworzyliśmy całe podręczniki projektowania m.in. dla Sony, Wittchen, Atlantic, PTC Era, PZU, PZU Życie, PZU Zdrowie (przychodnie), PGNiG, PSG i wielu, wielu innych marek. Mamy zatem doświadczenie i narzędzia by opracować nawet najbardziej skomplikowane manuale, z opcjami dla różnych kategorii placówek, dla różnych formatów punktów.